Det är en faslig tur att Mona Sahlin avgick. Jag menar vad skulle annars Aftonbladet, Expressen och diverse andra skvallertidningar skriva om fram till mars? Visserligen ska man inte lasta ovan nämnda tidningar allt för hårt, DN och SvD är också rätt duktiga på att klämma ur sig mer eller mindre välgrundade artiklar i ämnet, men tre, fyra eller kanske fem artiklar om dagen mäktar nog bara kvällsjättarna med.
Det lustiga är att dom kan skriva om samma personer om och om igen och uppenbarligen verkar folk vilja läsa möget. Vem bryr sig liksom kan jag tycka? Låt valberedningen jobba så kommer det nog ett förslag ska ni se, inte blir det varken bättre eller sämre av att massa tidningar ska lägga näsan i blöt. Eller kanske blir det möjligtvis sämre för det finns säkerligen gott om kompetens folk som verkligen inte pallar med att ha Aftonbladet hängande på dörren bara för man råkat få en fis på tvären.
Sen kan jag visserligen förstå att det tilldrar sig visst intresse när partiet som lett landet till det välstånd som vi har idag byter partiledare. Och jag kan hålla med Lena Melin, hur illa det än är, att S har lite konstiga koder när det gäller kandidater och att acceptera uppdrag. Men som sagt, allt det där vet vi, allt det där har vi redan läst och hur som helst kommer nog valberedningen att klara sig alldeles utmärkt. Sen kan faktiskt en kandidat verka hur lovande som helst och ändå går det åt pipan.
Skriv om något annat nu, kanske om Fas 3 eller om hur vi ska försöka nå medelklassväljarna med arbetslivsreformer och fritidsreformer. Det hade varit intressant att läsa om, den saken är säker.
Många läser din blogg men väldligt få kommenterar din blogg.
SvaraRaderaVem bryr sig?
Och... angående bloggens tema för dagen - vem hade ids bry sig om Österberg slickas av sin hund eller att Nuder ler i självbelåten mjugg, eller att Palm ylar på i vanlig ordning OM det inte varit för den konstiga kröningsproceduren inom S:
"Säg inte ja, säg kanske, kanske, kanske" (Sven-Invars, sosseuppdaterade)
ÄR man en ledare, ja då tar man plats, då tar man folk, då tar man sikte på visioner och LEDER - man gömmer sig inte, man fjantar sig inte.
"Dyngskallemedia" är ett användbart uttryck som pastor James David Manning kör med; det passar bra på DN, SvD, Aftonbladet, Expressen, SVT, SR, TV4, TV8, BBC, ABC, CBS, CNN, FOX, MSNBC, NBC och fruktansvärt många fler.
SvaraRadera