onsdag 21 maj 2014

Glädjande och kul nyhet

Foto: http://www.fastighetstidningen.se
I skuggan av EU-valrörelsen presenteras en glädjande liten nyhet idag. Gissur Ó Erlingsson och Mikael Persson, statsvetare vid Linköpings respektive Göteborgs universitet, skriver på DN Debatt att politikerförtroendet är uppe på 70-talsnivåer. Partierna förlorar inte längre medlemmar och valdeltagandet stiger. Det är kul fakta som presenteras och jag kan inte annat än, utifrån min egen erfarenhet, stämma in. Dom allra flesta väljare som jag möter tycker att vi politiker gör ett bra jobb och att vi gör en god insats. Sen att man inte alltid håller med oss i sak är något annat. Respekten finns där. Att detta bekräftas svart på vitt är kul och stärker både mig och mina politikerkollegor. Vi är ju, i regel, engagerade för allas vårt bästa. Var och en på sitt håll.

*****
 
Bloggat: Peter J om en politiker vars förtroende nog är kört i botten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar