onsdag 30 april 2014

Snart, snart!

 
Valborgsmässoafton idag och förberedelserna inför morgondagen pågår i hela arbetarrrörelsen. Själv har jag nyss läst igenom ett förstamajtal åt en kamrat och gett lite feedback. Igår förberedde jag mina uppgifter inför imorgon och jag vet att andra sliter betydligt mer med det rent praktiska. Allt för att morgondagen ska bli det där verkliga avstampet inför våra två valsegrar i EU-valet och det allmänna valet.

Här i Helsingborg kommer Anna Hedh och Peter Weiderud vara huvudtalare. Det är en spännande blandning. Jag ser verkligen fram emot att få lyssna på dom båda. Och givetvis på att få höra vad våra lokala talare har att säga också. Arbetarekommunens ordförande Tonka Frodlund, SSU:s nyvalde ordförande Ajat El-Khalayli och LO Helsingborgs ordförande Birger Palmgren kommer alla att säga några ord. 12.00 är det samling imorgon på Mäster Palms plats. Hoppas vi ses i tåget!

*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar