söndag 30 mars 2014

Det enda man kan skriva om idag

Foto: http://www.mff-familjen.se
Idag är det svårt för en fotbollsälskare som jag att skriva om något annat än den allsvenska premiären. Om lite mer än två timmar är det avspark på Olympia. HIF tar emot Djurgården och jag önskar givetvis HIF lycka till. Jag hejar alltid på HIF så länge dom ligger en placering bakom Malmö FF.

För det är ju laget i mitt hjärta. Dom himmelsblå pågarna sätter igång årets serie mot Falkenberg klockan 17.30. Jag kommer att följa matchen via TV:n och hoppas att Falkenbergs nye tränare, Helsingborgspågen Henrik Larsson, inte har lyckats allt för väl med sina förberedelser. Malmö FF behöver få en bra start med tanke på att laget vann förra säsongen och därmed är regerande svenska mästare. Alla kommer vilja slå Malmö i år och det innebär ytterligare en extra press.

Men det känns bra ändå. Viktiga spelare har lämnat truppen som Hamad, Dahlin och Rexhepi. Men en spelare som Marcus Rosenberg har tillkommit och vår målvakt Robin Olsen har varit riktigt bra i dom matcher jag har sett hittills i år. 

Så lycka till både HIF och MFF. Jag håller tummarna för att det är skånskt i topp även i år.

*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar