söndag 9 februari 2014

IDÈ2014 är slut. Nu börjar det verkligen jobbet!

Trodde inte jag skulle orka blogga idag men ja, vad ska man säga, nu sitter jag här ändå. Anledningen är enkel. Jag har precis kommit hem från partidistriktets stora utbildningssatsning IDÈ2014 där jag tillsammans med ett stort antal andra kamrater från hela distriktet har utbildats under den här mandatperioden. Jag har haft förmånen att få var med i den grupp som avhandlat sjukvårdsfrågor.

Gruppen har letts av Bengt Holgersson och Kerstin Fredriksson. Två oerhört kompetenta och erfarna politiker som har delat med sig av sina kunskaper på ett mycket öppenhjärtligt sätt. Hela utbildningen har nämligen byggt på att erfarna partikamrater, som så att säga är klara med sin "aktiva" del i politiken, har utbildat oss som är på väg in i den aktiva fasen.

Igår kröntes vår avslutande helg med ett besök av Stefan Löfven. Det var riktigt häftigt och kul att Löfven kom till oss. Han stannade också en lång stund efter sitt anförande och svarade på frågor från oss som var där. Det är minsann inte illa att få ha partiordförande hos sig en hel förmiddag och att vi dessutom fick ställa frågor helt fritt var riktigt häftigt. Snacka om öppet sätt att möta medlemmarna på. Det hedrar Löfven att han tog sig den tiden.

Sammanfattningsvis kan sägas att jag har uppskattat IDÈ2014 oerhört och jag hoppas att satsningen fortsätter efter valsegern i höst. Det ger så oerhört mycket att få utbilda sig tillsammans med kamrater från hela distriktet. Det är lärorikt, nyttig, nätverksskapande och framförallt otroligt kul!

*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar