söndag 26 januari 2014

Maria Larsson in på Arne Hegerfors "orgielista"?

Trodde inte att jag skulle hinna blogga idag och om det inte vore för äldreminister Maria Larsson (KD) så hade jag nog inte tagit mig tid heller. Men jag måste bara kommentera Larssons senaste uttalande om att bara 2 av 100 svenskar känner sig trygga med att bli äldre. Larsson säger såhär:

"De äldre som själva har äldreomsorgen känner något annat. De känner sig nöjda, de känner sig trygga och de är väldigt nöjda med bemötandet från personalen. Det finns väldigt mycket bra äldreomsorg i vårt land." - SVT

Larsson anser alltså att dom som oroar sig har fel. Det finns enligt henne ingen anledning till oro. Att det skulle vara några problem i äldrevården vill hon inte kännas vid.

Jag måste säga att jag blir oerhört förvånad av Larssons uttalande. Att som ansvarig minister säga till 98 av 100 svarande att deras oro är obefogad och att allt är bra som det är kan bara betraktas som ett självmål av stora mått. En bättre bekräftelse på att regeringen är nöjd med läget och att dom minsann inte tänker ta folks oro på allvar kan man knappast få. Inte undra på att det går kärvt för Kristdemokraterna och deras borgarkompisar i opinionen just nu.



*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar