söndag 8 december 2013

En stormig och annorlunda vecka går mot sitt slut

Solen stiger igen över S i Helsingborg efter en annorlunda vecka!
Foto: http://www.fotoakuten.se
Veckan som gått har varit oerhört händelserik på så många olika plan. Inrikespolitiskt har två undersökningar, en om skolan och en om sjukvården, sänkt borgerlighetens trovärdighet ytterligare. Att vi har problem med välfärdens utveckling står efter den här veckan helt klart. Detta är något som bland annat Per T Ohlsson tar upp i sin krönika idag. Vad Per T och många andra liberaler dock alltid "glömmer" att ta upp när skolan diskuteras är att alla läroplaner sedan 1980 är borgerliga produkter. Så den så kallade "flumskolan" är knappast något som S har hittat på.

Här i Helsingborg har det varit mer action än vanligt. Stormar, både vädermässiga och politiska, har dragit förbi. Efterverkningarna av den här veckan kommer att kännas länge i staden. Vilka konsekvenserna är kan man bara gissa. Vi socialdemokrater har bland annat fastställt vår fullmäktigelista och vår styrelse har fått igenom en föryngring av sällan skådat slag. I Helsingborg uppnår vi med råge kongressens beslut om 25 % under 35 år på valbar plats. Både i riksdagen och i kommunfullmäktige!

På det personliga planer innebar detta, som jag berättade om igår, att jag hamnade på åttonde plats på vår KF-lista. Men veckan har även innehållit en annan kul nyhet. Jag och far min drog igång vår podcast i veckan och responsen har varit över förväntan. Många har hört av sig och tyckt att initiativet är bra och det lovar gott inför framtiden. Något som också varit oerhört kul den här veckan är alla samtal jag har haft, framförallt igår, med både nya och gamla medlemmar i partiet. Det är så inspirerande att samtala med nya bekantskaper som har så mycket att berätta om just sitt sätt att se på vårt parti och vår politik. Jag lär mig något nytt hela tiden. Framförallt är det så kul att känna kamratskapen som uppstår i mötet mellan oss partikamrater.

Nu avslutar jag veckan med att gå och träna. Sen är det ny vecka och nya tag! Mot valseger!

*****
 
Läs mer på Socialdemokraterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar