torsdag 21 november 2013

Tid för drömmar i Helsingborg

Det är tid att lyfta fram våra drömmar!
Foto: fotoakuten.se
Idag (igen) är det fullt upp. Men nu har jag lite tid över så det får bli ett kort inlägg. Jag har deltagit i ett antal möten den här veckan med anledning av att vi i Helsingborgs arbetarkommun håller på att ta fram vårt kommunalpolitiska handlingsprogram (KPH) inför nästa mandatperiod. En remiss är ute och den ska stötas och blötas ordentligt innan våra svar skickas in. Jag tycker att det här är bland det roligaste man kan göra inom politiken. Att få sitta ner och diskutera vad vi socialdemokrater vill med Helsingborg, regionen och Sverige är så stimulerande.

Det blir samtal om stort och smått, om vad som är möjligt och vad som är önskvärt, om vad våra drömmar och våra mål består i. Jag älskar det! Dessutom blir jag alltid lika inspirerad när jag får sitta ner med andra medlemmar och bara spåna helt fritt. Det finns så många kloka kamrater i vår rörelse och nu är det verkligen deras tid att göra sin röst hörd. Så ta chansen alla att påverka politiken. Det är tid för det NU!

*****
 
Läs mer på Socialdemokraterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar