fredag 18 oktober 2013

Billström ger Reinfeldt en jobbigare morgon

Foto: sverigesradio.se
Ekobrottsmyndigheten (EBM) inleder nu en förundersökning med anledning av migrationsminister Tobias Billströms aktieaffärer. EBM vill reda ut vad Billström visste när han gjorde sina affärer i bolaget Northland Resources.Det här reser givetvis frågan om vad som händer med Billström och vilken roll han kommer att spela framöver i regeringen och Moderaterna.

Moderaterna är tydliga i sin kandidatförsäkran som finns i stadgarna, med att "om jag befinner mig i en rättsprocess som riskerar att störas, eller om den riskerar att undergräva mina möjligheter att behålla mitt förtroende" bör man ta time-out.

Att sen diverse moderater inte följer detta är föga förvånande. Men frågan är om inte Billströms förtroende måste anses kraftigt försvagat under tiden som förundersökningen pågår. Reinfeldt sitter onekligen i en mycket svår situation.

*****
 
Läs mer på Socialdemokraterna

 

2 kommentarer:

  1. Är man inte oskyldig till motsatsen bevisats i din S-värld?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får gärna referera till var jag skulle ha påstått motsatsen om du nu menar att jag skulle ha gjort det.

      Radera