torsdag 17 oktober 2013

Bara att tacka Moderaterna

Idag inleder Moderaterna sin stämma i Norrköping. Förra veckan var riktigt tuff för M och några större succéer har inte skett den här veckan heller. Reinfeldts insats i partiledardebatten igår kan väl mest betecknas som intetsägande och som vanligt felsägande. Det där med dubblad moms på Gustav Fridolins tårta blev inte så bra som Reinfeldt hade tänkt sig.

Hur som helst drar stämman igång och jag roade mig med att gå in på Moderaternas hemsida. Jag tänkte att jag skulle se om där fanns något av intresse. Dock kom jag inte längre än till startsidan innan jag i förvåning kom på vad jag borde blogga om. Sidan ser nämligen ut såhär:

 
 
Nästan hälften (markerat med svart prick) av allt innehåll handlar om Socialdemokraterna och Stefan Löfven. Att detta syftar till att misskreditera S är ju ganska uppenbart men med tanke på det inlägg jag skrev igår där jag konstaterade att det är framtidsbilden av Sverige och den politiska visionen som vinner valet så har ju Moderaterna torskat redan nu. Som jämförelse så nämns i princip inte Moderaterna på S förstasida.
 
Att Reinfeldt agerar trött kan man förstå. Det sliter att vara statsminister i snart åtta år. Men att tröttheten så tydligt spridit sig i hela den moderata partiorganisationen är ett illavarslande tecken för M. Framförallt eftersom deras stora styrka från 2003 och framåt har varit kommunikationen. Den har under först Arkelstens och nu Kent Perssons ledning fullständigt havererat.
 
Ett ytterligare bevis för att kommunikationen inte riktigt funkar är den tystnad som i alla fall jag upplever råder kring den moderata stämman. Om man ställer den mediala hysterin kring S-kongressen i våras i relation till hur det ser ut i media just nu kring M-stämman så kan man lätt konstatera att M har lite svårt att nå igenom för tillfället. Jag antar att det bara är att tacka och ta emot för oss andra.
 
*****
 
Bloggat: Göran om Moderaterna
 
Läs mer på Socialdemokraterna
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar