lördag 25 maj 2013

Snacka om jackpot!

Foto: hotellhelsingborg.nu
Jag har nyss kommit hem efter en mycket givande och utvecklande ledarskapsutbildning som arbetarekommunen i Helsingborg arrangerar. Det var första delen av en handfull utbildningstillfällen och jag är mycket stolt över att få chansen att gå den här lokala versionen av "Bommersviksakademien". Riktigt bra initiativ av våra AK-styrelse.

Kul att notera är också dom beslut som MP:s kongress har fattat. Jag önskade MP-kongressen lycka till igår och jag hoppades på en skrivning om arbetstidsförkortning. Det blev dels en sådan, även om det var 35 och inte 30 timmar som jag hoppades på. Dels blev det bonus och jackpot när MP-kongressen tog det mycket kloka beslutet att driva en återställning av arbetsgivaravgiften för unga. MP-ledningen fick alltså bakläxa på sitt beslut att gå borgarna till mötes och godkänna en ineffektiv och dyr åtgärd som bevisligen inte fått önskad effekt. Att man dessutom skärper skrivningarna om vinstuttag i välfärden är ju nästan bara för bra för att vara sant! Så bra jobbat MP!

*****
 
Läs mer på Socialdemokraterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar