måndag 27 maj 2013

Full när jag är tuff. Spot on!

Som vanligt vaknade jag till Rix Morgon Zoo. Skälet är enkelt, det är den enda kanal där mottagningen på min klockradio är tillräckligt bra. För det är mest strunt som sänds på Rix men då och då är där ett och annat guldkorn. I morse var det formligen jackpot. Två saker fick mig att gilla morgonprogrammet idag.

Det första var att Stefan Löfven var gäst. Dessvärre hade jag inte tid att höra när han kom men det är ju bra att Löfven är med i radio. Syns man inte finns man inte som det heter så det gäller att både synas och höras.

Det andra som jag gillade var en låt som spelades av en annan gäst. Det var en snubbe som heter Mange Hellberg som kort berättade sin historia och som sedan spelade sin låt "Full när jag är tuff". För mig var låten ett slags "hej här är ditt (föredetta) liv". För precis så som Hellberg sjunger funkade jag. Med det i åtanke är det inte svårt att förstå varför jag är nykterist sen snart sju år tillbaka. Här har ni låten:



När jag ändå är inne på att tipsa om bra låtar så tycker jag att ni ska höra på Timbuktus nya som handlar om förra veckans upplopp i landet. Dom flesta har nog redan hört den vid det här laget men den tål att lyssnas på igen (och igen och igen).



*****
 
Läs mer på Socialdemokraterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar