fredag 5 april 2013

En framgångsrik kompromiss

Nu har jag äntligen en möjlighet att skriva lite om eftermiddagens stora händelse. Socialdemokraterna har nått fram till en kompromiss i frågan om vinstuttag i välfärden. Vi i Skåne slöt oss till kompromissen tack vare dom kraftiga skärpningar i texten som skedde kring vinstbegränsningar. Om detta har det skrivits mycket och jag ska inte gå vidare in på det här i text. Däremot kan ni lyssna på vad jag tycker och tänker i frågan här då jag deltog i Studio Ett tidigare idag (om nu inte spelaren fungerar här på bloggen).

Lyssna: Direkt från (S)-kongressen 17-timmen

För övrigt så har jag ingen aning om vad jag ska skriva här nu.
 
*****
 
Läs mer på Socialdemokraterna

2 kommentarer:

  1. Otroligt fegt att vika sig för så lite tycker jag. Att det är kommuner och inte "välfärdsföretag" som bestämmer om en skola ska startas är en självklarhet, att ni viker er i vinstfrågan för att få igenom det är ju bara löjligt. (S) finns för mig inte längre ens på kartan, de ligger på samma nivå som (M) för min del...

    SvaraRadera
  2. Det känns bra att texten har skärpts och att vi står enade i partiet

    Tack alla som kämpat på kongressen

    SvaraRadera