söndag 6 januari 2013

Politiska sekreterare, överklass och en bloggare

Julledigheten börjar närma sig sitt slut och vardagen infinner sig imorgon. Men det gör mig inget. Jag har ett oerhört roligt, spännande och stimulerande jobb där jag lär mig massor varje dag så jag ser fram emot att det drar igång igen. Igår skrevs det faktiskt om oss politiska sekreterare i Sydsvenskan. Det var kollegorna i Malmö som uppmärksammades och jag tycker ni ska ta och läsa artikeln. Ni hittar den här.

När jag ändå är inne på lästips så måste jag ju bara nämna en artikel som SVT publicerade den 2/3 2012. Det är artikeln med den "catchiga" rubriken "Överklassen får skämmas". I artikeln redogörs det för forskning som visar att överklassen beter sig sämre än andra och fuskar mer. Den studsade runt på Facebook ikväll så jag tänkte att jag lika gärna kunde tipsa om den här också. Det finns ju faktiskt människor som inte har Facebook hör och häpna!

Sist vill jag tipsa om Roger Jönssons förträffliga inlägg som han skrev i eftermiddags med anledning av den beställda SCB-undersökningen som hävdar att sänkningen av restaurangmomsen har skapat 5 000 nya anställningar. Jag råder er till att läsa Rogers inlägg så snart som möjligt. Den sätter nämligen fingret på den gamla myten om statistik och lögn. Sen ska tilläggas att jag anser att även om momssänkningen nu mot förmodan skulle ha skapat 5 000 anställningar så kan fem miljarder kronor användas bättre och effektivare i vårt samhälle även om syftet bara skulle vara att skapa 5 000 anställningar.

För övrigt anser jag att vinstuttag i välfärden ska förbjudas!
 
*****
Läs mer på Socialdemokraterna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar