måndag 8 oktober 2012

Helt tagen efter en fantastisk helg

Så var man tillbaka på jobbet igen efter en helt fantastisk helg på Bommersvik. Jag har förmånen att vara med på Campus Bommersviks satsning "Bommersviksakademin", även kallad #BommA, och jag är helt tagen. Vilken grej! Hundra supertaggade kamrater från såväl den fackliga som den politiska grenen av arbetarrörelsen. Alla mellan 25-35, med förtroendeuppdrag inom rörelsen och med ett enormt sug för att lära sig mer om svenska modellen, kommunikation, allmänpolitik, våra politiska motståndare och organisationsfrågor. Vid fyra tillfällen under ett halvårs tid ska vi träffas på Bommersvik och däremellan får vi hemuppgifter, läxor, utmaningar och fördjupningsuppgifter att förkovra oss i. Som sagt, jag är helt tagen.

Självklart är jag trött idag också. Man blir sådär tom efter en sådan här helg. Så mycket trevligt folk med så många nya tankar och idéer tar liksom musten ur en på ett härligt tillfredställande sätt. För mig som inte har en lång bakgrund inom SSU och S-studenter är det också relativt nytt att träffa partikamrater under dessa former från hela landet och det gör ju självklart sitt till. Men jag kan inte tänka mig att man någonsin förlorar suget efter den här typen av aktiviteter.

Får du chansen, sök till Bommersviksakademin nästa år och blir du uttagen, se till att vara med! Du kommer att älska det. Det gör jag. Tack alla för en fantastisk helg.

BommA 2012-13


För övrigt anser jag att vinstuttag i välfärden ska förbjudas!
 
*****
 
Läs mer på Socialdemokraterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar