måndag 24 september 2012

Rubriken är viktigare än man tror

Ibland kommer man in lite fem i tolv här på bloggen. En av dagens snackisar är ju självfallet den socialdemokratiska debattartikeln i DN. Inte så mycket pga innehållet. För innehållet är kanonbra. Men det är rubriksättningen som ställer till det. Som ett ödets ironi skrev jag redan igår att man kan gå vilse ibland och rubriken på artikeln känns precis så. Som att någon har gått vilse.

För att prata om ”affärsplan” när man lägger fram det socialdemokratiska alternativet är nog att definiera som att vara lite vilse. Eller i alla fall som att ha tagit fel vid förra korsningen. För att travestera min fars GPS så skulle jag vilja säga: Omberäkna rutt och gör en U-sväng till vänster vid nästa avfart. Annars kommer det här följet verkligen att köra vilse.

*****
Bloggat: Martin och Peter om förslagen, Region Skåne om arbetslösheten i regionen, Peter igen om dagens i särklass viktigaste fråga

Läs mer på Socialdemokraterna

1 kommentar:

  1. jag gillar det som står under rubriken. Det är det som vi ska fajta för. Jag skulle tro att många fler har läst vad som står under rubriken än om det stått en annan rubrik

    Men jag gillar egentligen inte heller rubriken

    Vi får se vilket genomslag brödtexten får i den politiska diskussionen. Kärnfullt är det i alla fall

    SvaraRadera