lördag 21 januari 2012

Ett långfinger till några och nya tag

Nu skriver alla på Twitter, bloggar, Facebook och kommentatorsfält om Juholts avgång så egentligen vet jag inte varför jag också gör det. Vem orkar läsa allt det som skrevs? Men å andra sidan har jag aldrig brytt mig så mycket om vad alla andra gör så jag skriver ändå.

Jag vill börja med att svara Mats Knutsson på SVT. Nej Mats, Sven-Erik Österberg och Thomas Östros är inte tänkbara partiledare för Socialdemokraterna.

Sen vill jag ge alla dom som har bedrivit avsättningskampanjer mot Håkan Juholt  allt sedan Aftonbladet kokade ihop sin historia, om hyran på falska grunder, ett långt uppsträckt finger. Ja, jag är bitter men vi har ju högt i tak eller hur?

Därefter ska ju väldigt många ha väldigt klart för sig att den politik som Håkan Juholt företrädde under sin tid som partiledare var den politik som gav oss 35 procent i mätningarna och som gav Sverige ett stort och tungt oppositionsparti att tala om igen. Det var en politik som hade, och har, potentialen att nå väldigt breda väljargrupper.

Slutligen vill jag påtala det faktum att socialdemokratin i allra högsta grad är en angelägenhet för hela svenska folket. Det visar den mediabevakning som har varit sen i oktober kring partiet och dess ledare. Socialdemokratin är relevant och när socialdemokrain är det så blir den ett hot mot stora och mäktiga intressen i den här världen. Det har Håkan Juholt fått se konsekvenserna av och det stärker i alla fall min kampvilja.

Det är en sorgens dag för oss socialdemokrater men man får ju ta och tänka på alla dom där ordspråken om "sol efter regn" och "allting går i vågor" så känns det lite bättre. Vi kommer resa oss kamrater. Svenska folket kommer att ge oss sitt stöd igen och vi kommer aldrig någonsin att ge oss. Upp till kamp!


Nu är jag inte bitter längre.

*****

Media: Nä, idag får inte media några länkar av mig för jag tycker inte alls om dom just nu. (Ok, lite bitter var jag kanske fortfarande då, men NU är det slut med det.)
Bloggat: Peter J om livet efter Juholt

Läs mer på Socialdemokraterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar