lördag 2 april 2011

Vilket mög om att få Atte på fall

Wow! Jag älskar dåliga artiklar fulla av rent mög. Eller så gör jag inte det. Hur som helst är den här artikeln från Expressen en av dom sämre jag stött på. Stort slås det upp att Juholt går på "bred attack" och att han har en plan. Denna mästerplan går ut på att ge sig på Stefan Attefall (KD). Han är nämligen oerfaren som minister och därför ska det vara valvinnande att göra politik av bostadsfrågorna. Att sen Attefall tillhör ett litet marginaliserat parti med litet eller inget inflytande på regeringens politik verkar Expressen glömma bort. Och varför Juholt skulle sätta sin diaboliska plan i verket mot just bostadsfrågorna kan man ju undra. Jag har lite svårt att tänka mig att Juholt suttit hemma i Oskarshamn och kuckelurat ut att om han bara får Attefall på fall så är saken biff. Förhoppningsvis är Juholt lite bredare än så när han smider politiska ränker. Fast Expressen vet kanske något som vi andra har missat?

Sen blir man ytterligare konfunderad av artikeln. För när man läser den har den egentligen ingenting med Stefan Attefall och bostäder att göra. Istället handlar den mest om olika ommöbleringar som Juholt gör. Och dessutom lyckas dom kasta lite dynga på Urban Ahlin och så får Maryam Yazdanfar gnälla av sig lite på att hon inte längre är talesperson.

Men tack i alla fall Expressen för en lysande, eller nåja, helt urusel artikel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar