söndag 27 mars 2011

Stanna hemma om det nu är så jäkla jobbigt att vara trevlig...

Igår var det kongressfest och många glada miner av förklarliga skäl. Idel kändisar och högdjur som minglade runt bland dom mer vanliga ombuden och gästerna. Det hälsas friskt, nickas glatt och alla är så trevliga. Och visst är det så, av förklarliga skäl. Men samtidigt måste jag säga att jag blir lite beklämd av hur somliga celebriteter för sig. Som när man tar i hand med dom, säger "Hej, jag heter Ola" och så får man ett taskigt handslag och den man hälsar på tittar bort i fjärran utan att möta ens blick. I bästa fall får man ett pliktskyldigt "jaha, kul" som svar.

Jag tycker det är förbannat tråkigt att en del beter sig så. Framförallt på en kongressfest. Visst, man kan vara trött och sliten av långa dagar och man kan vara jäkligt trött på alla som vill snacka med en, men det ger en inte rätt att behandla folk som luft bara för att man inte har en titel, en roll eller ett namn som skrivs i media då och då. Är det så jäkla jobbigt kan man väl stanna hemma?

Aja, nu har jag kräkt av mig på självgoda jäklar och den som känner sig träffad kan ju ta åt sig.

3 kommentarer:

  1. Berätta vilka det är!

    SvaraRadera
  2. @BFV - Ledsen, det skulle inte göra någonting bättre. Så som sagt, den som känner sig träffad kan ta åt sig.

    SvaraRadera